PR Фокус: Соня Славчева, PR консултант Well Done Marketing /PR\ Advertising

Представяме ви Соня Славчева, PR консултант в  Well Done Marketing /PR\ Advertising

Sonya(4)От колко години си в сферата на  PR услугите и маркетинга и, кое е най-важното, на което те научи работата?

Професионално се занимавам повече от 15 години, защото навлязох във въртележката на медиите още като ученичка с не малко задължения и отговорности. Професията ме научи да сравнявам различните гледни точки. Те никога не са само две. И заедно с това всеки ден се уча как да общувам още по- добре с хората около мен – колеги, партньори, близки, приятели. Смятам, че в модерното училище, например, трябва да има часове, които да ни учат как да комуникираме помежду си по-лесно, с другия пол, с учителите си. Хората ще растат доста по-уверени ако общуват успешно.

Кои са основните качества, които те определят като успешен PR специалист?

Желанието да уча – всеки ден, в различните сфери, в които работя. Любопитството е също много важно за професията.

Има ли нещо, което искаш да подобриш в себе си за да станеш още по-успешна?

О да. Аз се стремя всеки ден да бъда по-добра, да се усмихвам повече и да правя нещо, които не съм посмяла предходния ден. Иска ми се да си наложа да отделям малко повече лично време за себе си, защото между работата и игрите с децата, смятам, че е важно да има време само за мен.

Коя черта на характера си определяш като недостатък при изпълнение на служебните задължения?

Може би, хората, с които работя, трябва да кажат какво биха искали да променя, за да работим още по-успешно заедно. Аз лично смятам, че трябва да се уча на търпение. Често искам нещата да станат сега, веднага, а PR е стратегически инструмент – иска търпение, наслагване и продължителна целенасочена работа.

С какво се гордееш от постигнатото в работата? Разкажи за твой личен успех.

Има много забавни, успешни проекти и събития, за които мога да споделя, но това, с което се гордея е колко постигнахме само за 4 години работа като екип. Преди 4 години консултирахме едва една компания и работихме по няколко други проекта годишно. Сега имаме десетки клиенти, с които заедно растем и се гордеем. Това изискваше изключителна отдаденост от наша страна, но всяко усилие си струваше.

Без какво може и без какво не може един бранд?

Брандът не може без своя идентичност, без своята т.нар. екосистема, в която да съществуват всичките му форми на изразяване. Мисля, може да съществува съвсем добре без голям бюрократичен екип. Малък, но ефективен е по-добре.

Ще се развиват ли още PR услугите в България?

Макар и млада професия, тя се променя непрекъснато. Социалните мрежи и необходимостта на хората да бъдат забелязани, чути и важни, промениха още повече инструментите на работа и то на стратегическо ниво. В този така натоварен информационно свят, тепърва ще се развива професията и то към по-добро, защото всяка нова форма на общуване е добре дошла за нас.

Кой е човекът, когото смяташ за достоен модел за подражание?

Има много хора, на които се възхищавам за това, което са постигнали и най-вече начинът, по който са го направили. Не ми се иска да споменавам само един човек от една сфера, защото няма как една личност да опише всички модели, но Питър Сейдж, например, е човек, от който много уча напоследък, в България г-жа Виолина Маринова е такъв пример; Радина Велчева от Искам Бебе е още един човек, на който се възхищавам; в личен план уча много от моята майка, по нещо всеки ден. И, разбира се, по-голямата ми сестра, която преди много години ме научи, че човек трябва да живее в мир с решенията, които взема, а не да се лута в съмнения. Много примери мога да дам за хора, които са оказали изключително влияние за това да бъда по-добър професионалист, по-добра майка, по-добър човек. И за моя огромна радост работата ми ме среща с толкова ярки, различни, богати (като опит, душевност) хора, че аз продължавам да се променям, благодарение на контактите си с тях всеки ден. Вярвам към по-добро.

Как ти помага медийният мониторинг и клипинг в работните задължения?

Помага ми, най-вече с това, че успявам бързо да следя ситуацията на нашите клиенти и конкуренти от различни гледни точки. Колкото и странно да звучи, често ми идват нови идеи как да подходим при следващ контакт с определен журналист или медиа, на база какво сме успели да постигнем и как е представена определена гледна точка в пресата.

Къде си ти след 10 години?

Аз съм с вече две пораснали деца :) и още по-щастливо семейство. Вярвам, че ще успеем да разширим екипа си от консултанти и сме наложили успешни модели за развитие заедно с партньорите си. Също в професионален план ми се иска да сме успели да направим програма за обучение на студенти, по практически казуси, защото смятам, че това би им помогнало в намирането на работа след завършване на образованието.

Надявам се да имам време да пътувам още повече. :)